Παρασκευή 18 Μαΐου 2012

Cannes 2012 - Day 1, 16 Μαΐου

Τελετή Έναρξης


Με τα λόγια της ίδιας της κριτικής επιτροπής: 

«Αυτό που έχει σημασία είναι να παρακολουθήσουμε όλες τις ταινίες με το ίδιο ενδιαφέρον και τον ίδιο σεβασμό», Nanni Moretti, πρόεδρος της κριτικής επιτροπής
«Είναι μεγάλη τιμή να είμαι μέλος αυτής της κριτικής επιτροπής. Ωστόσο, νιώθω λίγο τρομαγμένη γιατί θαυμάζω κάθε ένα από τα υπόλοιπα μέλη!», Diane Kruger
«Το φεστιβάλ των Καννών είναι ένα ξεχωριστό μέρος όπου πολλά νέα ταλέντα περιμένουν να ανακαλυφθούν», Ewan McGregor
«Για ένα σκηνοθέτη, το να συμμετέχει στο επίσημο διαγωνιστικό είναι από μόνο του ένα τεράστιο επίτευγμα», Alexander Payne
«Θα δω τις ταινίες έχοντας το μυαλό μου όσο πιο ανοιχτό γίνεται. Θα είναι σαν ένα σπίτι με τις πόρτες και τα παράθυρά του ορθάνοιχτα!», Andrea Arnold
«Έκανα την καριέρα μου χάρη στο σινεμά. Ήταν ένα φιλμ του Jean Becker που με έκανε να ασχοληθώ με το χώρο της υψηλής ραπτικής», Jean-Paul Gaultier
«Νιώθω μικροσκοπικός έτσι περιτριγυρισμένος από όλους αυτούς τους αστέρες του παγκόσμιου κινηματογράφου. Είναι μια πραγματικά μεγάλη ευθύνη», Hiam Abbas
«Οι ταινίες θα πρέπει να ξεχωρίσουν με τις δικές τους δυνάμεις», Raoul Peck

Moonrise Kingdom του Wes Anderson


Η τελετή έναρξης κορυφώθηκε με την προβολή του Moonrise Kingdom του Wes Anderson, ταινία που άνοιξε το διαγωνιστικό τμήμα του 65ου φεστιβάλ των Καννών. Στο σενάριο συνεργάζεται εκ νέου με τον Roman Coppola ενώ για μία ακόμα φορά τραβάει τα βλέματα όλων (μαζί και τα φλας των φωτογράφων στο κόκκινο χαλί της Κρουαζέτ) χάρη στο σπουδαίο cast που περιλαμβάνει παλιούς γνώριμους (Bill Murray, Jason Schwartzman) και νέα πρόσωπα (Edward Norton, Bruce Willis, Tilda Swinton, Frances McDormand, Harvey Keitel) στο σύμπαν του σκηνοθέτη. 

Εν έτη 1965 σε ένα μικρό νησί της Νέας Αγγλίας, δύο δωδεκάχρονοι ερωτεύονται κεραυνοβόλα, συνάπτουν μια μυστική συμφωνία και το σκάνε με τελικό προορισμό την αδάμαστη φύση ενώ όλη η κοινότητα ξεσηκώνεται και καταπιάνεται με την αγωνιώδη αναζήτησή τους. Είναι γνωστό ότι ο Anderson ξεκινάει κάθε φορά από τους χαρακτήρες, εδώ όμως το σημείο εκκίνησης υπήρξε ένα συγκεκριμένο συναίσθημα, ο πρώτος έρωτας, το καρδιοχτύπι που ταράζει και καθορίζει μια και καλή τα παιδικά μας χρόνια, μετατρέποντας την αναβίωσή του σε βασικό στόχο του φιλμ. Μια προ-Woodstock ευαισθησία αιωρείται στην ατμόσφαιρα τη στιγμή που η πρωτόλεια ανακάλυψη των σεξουαλικών ενστίκτων πέρασε χωρίς αντιδράσεις, πιθανότατα χάρη στο εκκεντρικό περιτύλιγμα στο οποίο μας έχει συνηθίσει ο Αμερικάνος δημιουργός (εδώ στην πρώτη του παρουσία στις Κάννες). Το πρωταγωνιστικό δίδυμο των Jared Gilman και Kara Hayward έκλεψε τις εντυπώσεις στη συνέντευξη τύπου, μαζί με τη δήλωση του Norton με την οποία χαρακτήρισε ως όνειρο κάθε ηθοποιού τη συμμετοχή σε ένα θίασο σαν αυτό που ο Wes Anderson χτίζει μέσα στα χρόνια.

Γεμάτο στιλιζαρισμένα κάδρα κι ένα αφηγηματικό σύμπαν που δηλώνει ευθαρσώς την καταγωγή του από τις προηγούμενες ταινίες του σκηνοθέτη, το Moonrise Kingdom φαίνεται πως θα αγαπηθεί από τους δηλωμένους φίλους του Anderson αλλά δύσκολα θα πυκνώσει τη σειρά των οπαδών του. Εκτός κι αν η παθιασμένη περιπέτεια των δύο μικρών πρωταγωνιστών ερμηνευθεί ως απόπειρα απόδρασης από ένα γιγάντιο κουκλόσπιτο γεμάτο από εκκεντρικούς ενήλικες που πεισματικά αρνούνται να μεγαλώσουν – δηλαδή από το σινεμά του Anderson στο σύνολό του. Το σίγουρο είναι ότι τα χαμόγελα στις Κάννες πολλαπλασιάστηκαν μετά την προβολή κι αυτό δεν μπορεί παρά να αναγνωριστεί σε εκείνον. 

Αχιλλέας Παπακωνσταντής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου